Portal ezoteryczny - tarot, wróżby i inne

Kości i wróżba z kości: Astragale kości

Kości do gry istniały już przynajmniej 2000 lat p.n.e. Były bardzo popularne i pod wieloma postaciami występowały na całym świecie. Dawne kości służyły do rozgrywania wielu gier, najczęściej planszowych, albo do uprawiania hazardu. Specjalnie wyważone kości w celu oszukiwania znaleziono w grobowcach starożytnego Egiptu i na Dalekim Wschodzie.

Zastosowanie kości do wróżenia wyrosło prawdopodobnie z rzucania losów, przykładem czego może być wróżenie z kości nadpiętowych owiec (astragali), które są pierwowzorem kości stosowanych dzisiaj.

Kości posiadały cztery łatwe do odróżnienia powierzchnie i tym samym nadawały się do rzucania, gdyż każdej powierzchni można było przypisać jakieś znaczenie. Astragali używano w starożytnej Grecji i Rzymie i właściwie przetrwały, obok bardziej precyzyjnych form kości, aż do X w. Kości wyrabiało się w najrozmaitszych kształtach i rozmiarach, a niektóre miały aż 20 boków.

W przeszłości większość zrobiona była z drzewa, kości lub kości słoniowej, ale używano również materiałów cenniejszych, które jak wierzono zachowują ukrytą siłę magiczną. Współczesne kości są zazwyczaj sześcianami i zrobione są z plastyku.

Typowe oznaczenie kości w świecie zachodnim to jedno oczko na ścianie przeciwległej do zawierającej sześć oczek, dwa naprzeciw pięciu, trzy naprzeciw czterech, ale w innych stronach świata stosuje się rozmaite układy.


Astragale
Dziś wróży się za pomocą dwóch kostek, ale początkowo używano dwóch astragali (najprawdopodobniej lewej i prawej kości nadpiętowej owcy). Metoda ta służy do odpowiadania na pytania szczegółowe. Skoncentruj się nad swoim pytaniem i rzuć kostki do środka koła. Zsumuj ilość oczek na obu kostkach i porównaj z listą odpowiedzi. Jeśli kostka wyleci poza obręb koła, jej wynik nie liczy się.

Jeden - tak; Dwa - nie; Trzy - uważaj; Cztery - bądź mądry; Pięć - powodzenie; Sześć - oczywiście; Siedem - ufaj; Osiem - bądź cierpliwy; Dziewięć - naturalnie; Dziesięć - wątpliwe; Jedenaście - nonsens; Dwanaście - szansa;


Wróżenie kośćmi
Niektórzy uważają, że wróżyć kośćmi można tylko drugiej osobie, nie samemu sobie. Inny przesąd głosi, że rzucać można tylko w kompletnej ciszy, a jeszcze inny, że chłód i spokój w powietrzu sprzyjają wróżeniu. Najczęściej spotykaną współcześnie metodą jest narysowanie koła o średnicy 30 cm na stole lub innej gładkiej powierzchni.

Trzy kostki rzuca się z ręki lub kubka tak, żeby wylądowały w kole. Jeśli wszystkie kostki upadną poza kołem, pozbieraj i rzuć ponownie. Jeśli znowu wyjdą poza koło, trzeba odłożyć wróżenie na czas bardziej sprzyjający i nie rzucać kości po raz trzeci. Zsumuj liczbę oczek wszystkich trzech kostek i porównaj z podaną listą. Nie liczą się oczka kostki, która upadła poza kołem. Jeśli wypadnie jedna, dodaj oczka dwóch pozostałych, ale pamiętaj, że kostka, która wypadła może oznaczać niepowodzenie dla twych planów. Jeśli poza kołem upadną dwie kostki, możliwe są kłopoty i kłótnie. Jeśli kostka upadnie na podłogę, nadchodzą trudne czasy. Jeśli na podłodze znajdą się dwie kostki, kłopoty będą poważne. Jeśli jedna lub dwie kostki wylądują poza kołem, suma oczek pozostałych wynosi mniej niż trzy, nie wróży się.

Wróży się tylko z ilości oczek od 3 do 18. Jeśli podczas wróżenia liczba powtarza się, oznacza to nadejście ważnych wiadomości. W rzadkich przypadkach jedna kostka pada na drugą i tam się zatrzymuje - możesz otrzymać prezent, ale jednocześnie musisz uważać zarówno w interesach, jak i w miłości.


Interpretacja liczby oczek

Trzy - niespodzianka lub nieoczekiwana wiadomość, ale dobra

Cztery - możliwa nieprzyjemność lub rozczarowanie, a także pech

Pięć - życzenie się spełni, ale raczej w nieoczekiwany sposób. ktoś obcy może przynieść szczęście.

Sześć - strata i niepowodzenie, prawdopodobnie finansowe lub w interesach.

Siedem - odczujesz niepowodzenia i nieszczęście z powodu skandalu i plotek - uważaj

Osiem - wpływy zewnętrzne są silne, możesz stać się ofiarą niesprawiedliwej kary

Dziewięć - szczęśliwe dla miłości i małżeństwa, możesz oczekiwać pogodzenia i przebaczenia po kłótni

Dziesięć - zdecydowanie wskazuje na czyjeś narodziny, także szczęście w domu lub sukces w interesach

Jedenaście - rozstanie, chyba z kimś bliskim, może zdarzyć się choroba

Dwanaście - nadejdzie dobra wiadomość, pewnie listowna naradź się zanim odpiszesz

Trzynaście - ta pechowa liczba oznacza żal i smutek, które mogą być długotrwałe

Czternaście - przyjaciel ci pomoże, może spotkasz nowego wielbiciela lub kogoś, kto stanie ci się bliski

Piętnaście - musisz bardzo uważać, czeka cię pokusa (np. żeby popełnić czyn nieuczciwy)

Szesnaście - informuje o podróży, która będzie bardzo udana

Siedemnaście - zmiana planów spowodowana przez kogoś zza mórz albo osobę związaną z wodą

Osiemnaście - najlepsza liczba ze wszystkich, przynosi sukces, powodzenie i szczęście

POZNAJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ - WRÓŻBY DLA NIEJ - ZAMÓW WRÓŻBĘ - POSTAWIĆ TAROTA

Wiara we wróżby. Ezo strona i biała magia. Wróżbiarstwo i magiczne symbole. Magiczne obrzędy w magicznych rytuałach. Rozwój duchowy. Wyrocznia słowiańska. Świat ezoteryki. Astro horoskop. Przepowiadanie przyszłości.

Copyright by bo_ti 2004. All rights reserved.